CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Pages

~my lovely and cutey frens at blogspot~

Tuesday, June 28, 2016

27 is a scary date

Bile sampai je tarikh 27hb mesti semua jiwa kacau... Rindukan ayah... Tarikh 27hb satu tarikh yg susah nk lupa... Arini 27/6 genap 6bulan da ayah pergi... Seriously mmg susah nak terima pemergian ayah, rasa xpercaya... Tp xbaik mempersoalkan pemergian ayah.. Allah is doing His work...😔😔😔


Sampai mase nk solat zohor td serabut betul kepala kakak, dua kali kakak terberenti solat, sbb kakak duk ingat muke ayah, bau ayah, sentuhan terakhir dengan ayah... Kakak cuba tahan xmo nangis ayah sbb ego kakak sebagai seorang anak dan kakak sulung, sumber kekuatan ibu dan adik2... 💪🏻💪🏻💪🏻

Kakak asyik teringat mase ayah kat icu, kakak pegang tangan ayah, ayah genggam tangan kakak balik... Kakak ckp kat ayah, " ayah da makin baik ni, nanti kita balik rumah sama2 ye ayah?" Pastu ayah angguk kepala ayah, ayah bukak mata tengok kakak... 

Sangat2 rindu, walaupun 6 bulan da ayah pergi... Ssah kakak nk sesuaikan diri kakak yang kakak dah xde ayah... Ayah da pegi buat selama2nya... Xde la ayah sepanjang puasa ni, raya puasa, raya haji... Selama2nya... 😢😢😢

Mnggu depan da raya, persiapan xsemeriah tahun lpas... 
Maafkan kami ayah sekiranya kami terlalu bergembira di hari raya, bukan niat untuk melupakan ayah, tapi ayah pun mesti nak kami semua bergembira n bukan bersedih meratap pemergian ayah d pagi raya... InsyaAllah kami 8beradik bersama ibu, menantu2 dan cucu2 ayah akan pergi menziarahi kubur ayah di pagi raya ni... 

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau kasihanilah ayah, Kau sejahterkanlah roh ayah, Kau ampuni segala dosa kesilapan ayah, semoga roh ayah dicucuri rahmatMu Ya Allah... Amin Ya Rabbil Alamin..."

Senyumanmu yang terakhir di pagi Syawal... 😢😢😢

Alfatihah...
JOHARI BIN HARUN
3/1/1951 - 27/12/2015

0 sweet comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...